• News

News

29 July 2024

METODIK SPRÁVY DAT A SPRÁVCE DIGITÁLNÍHO OBSAHU


Ústav dějin a archiv Univerzity Karlovy(ÚDAUK) se zaměřuje na výzkum dějin Univerzity Karlovy, školství a vzdělanosti v českých zemích. Podle zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě je ÚDAUK veřejným specializovaným archivem. Uchovává zejména archiválie vzniklé z činnosti Univerzity Karlovy, a to jak analogové, tak digitální.


V současné době v týmu přivítáme nového kolegu nebo kolegyni na pozici Metodika správy dat a správce digitálního obsahu.


Jaká bude náplň Vaší práce?

· správa metadat a datového obsahu Digitálního archivu UK

· spolupráce při tvorbě a realizaci politiky dlouhodobé ochrany digitálního obsahu

· příprava řešení a podpora ukládání digitálních archiválií, které budou přejímány Archivem UK

· příjem a zpracování digitalizátů vytvořených v rámci činnosti Archivu UK, spolupráce na řízení digitalizace a jejích technických parametrů

· obsahová synchronizace vybraných dat a metadat Archivu UK vůči externím informačním systémům

· uživatelská podpora interních uživatelů informačního systému Archivu UK.


Co potřebujete mít, aby se nám dobře spolupracovalo:

· vysokoškolské vzdělání v bakalářském či magisterském studijním programu v oborech archivnictví (preferujeme specializaci informační podpora v archivnictví), informatika, informační studia nebo příbuzných oborech nebo alespoň 2 roky praxi na obdobné pozici v kombinaci s bakalářským či magisterským vzděláním v jiném studijním programu

· pokročilé znalosti práce s PC (kancelářský software, archivní software nebo jiný pokročilý software pro správu dokumentů, orientace ve správě metadat, v datových formátech, XML)

· minimálně pasivní znalost anglického jazyka

· samostatnost a schopnost týmové práce

· pečlivost a zodpovědnost.


Bonusy, které nás potěší, ale nejsou podmínkou:

· znalost problematiky dlouhodobého ukládání a ochrany digitálních dokumentů či digitalizace

· zkušenost se software ELZA, IS CAM, PEvA, modul eSkartace Národního digitálního archivu či jiným software pro archivní zpracování

· zkušenosti se správou a interpretací digitálního obsahu uloženého v Archivních informačních balíčcích (AIP), zkušenosti s administrací informačních systémů

· znalost legislativy a standardů v oblasti archivnictví a spisové služby

· praxi v archivu, znalost archivní praxe a teorie, případně praxi v jiné paměťové instituci

· znalost základů práce s příkazovým řádkem při hromadném zpracování dat

Co Vám nabízíme:

· práci ve stabilní a vysoce prestižní instituci

· smlouvu na dobu určitou 1 roku s možností prodloužení na dobu neurčitou

· příjemné pracovní prostředí v historickém centru Prahy

· 5 týdnů dovolené a dalších 5 dnů osobního volna a rozvoje

· po zapracování flexibilní pracovní dobu a možnost práce na dálku

· podporu dalšího profesního a osobního vzdělávání

· standardní benefity jako příspěvek na stravu nebo kartu Multisport a řadu dalších slev a výhod v univerzitních zařízeních (rekreační střediska, knihovny, muzea, sportoviště) a u externích partnerů (dopravci, banky, restaurace apod.), viz https://cuni.cz/UK-9945.html

· nástup je možný 1. 10. 2024 nebo dle dohody.

Pokud Vás nabídka oslovila, zašlete prosím svůj strukturovaný životopis s krátkým motivačním dopisem na adresu ruk@teamio.eu. Termín pro podání přihlášek je do 31. 10. 2024.


Těšíme se na Vaše odpovědi!

Informace o zpracování osobních údajů uchazečů o zaměstnání na rektorátu Univerzity Karlovy jsou uvedeny na webových stránkách Univerzity Karlovy v sekci Ochrana osobních údajů (GDPR).

Zasláním životopisu zároveň prohlašujete, že jste byl/a správcem řádně informován/a o zpracování osobních údajů v souladu s nařízením GDPR a že Vámi poskytnuté osobní údaje jsou přesné a pravdivé. Následně Vás ještě požádáme o udělení souhlasu se zpracováním osobních údajů pro účely výběrových řízení zaměstnavatele.


Sdílet na:  
Contact Us
Contact

Institute of the History of Charles University and Archive of Charles University

Univerzita Karlova v Praze

Ovocný trh 5

Prague 1, 116 36

Czech Republic


Phone: +420 224 491 463

E-mail:




How to Reach Us